Invasion 2001 Ramblings

Posted on: December 22nd, 2013 by Big Cal

Untitled-1_zps68de751a

Invasion 2001

Well, 2000 is done with for my PPV Rambles. Time to start 2001. But where to start? Gotta be INVASION for me. Most of 2001 was centred around the Invasion angle, so I think the PPV that got it rolling should be the first I watch :). Besides, I’ve already seen WM 17 a few months back so bugger reviewing that AGAIN. Same for the RR :p.

Lance Storm & Mike Awesome Vs Edge & Christian

Lol, Storm & Awesome don’t even get an entrance on the PPV. Already in the ring :p. E&C interupt Storm’s attempted promo.

E&C are showing up those southern Dub See Dub hicks early on. Then Christian nearly kills himself with a dive over the ropes. Pretty much like what Lesnar did at Extreme Rules 2012 lol.

Poor Christian keeps nearly dying with some insane bumps. One off the top rope to the outside that begins the heel control segment, and then another ribs first into the ring post. But of course all this means is FIP Christian :mark:.

Mike Awesome teases us with a top rope powerbomb, but it never happens :(.

Holy motherfucking shit at the height Storm gets on a back body drop. Puts Jeff Hardy to shame.

Finishing stretch for this is insanely good. A ton of miscommunication spots between Edge & Christian along with miscommunication spots from Awesome & Storm provide a TON of near falls that get the crowd going crazy. Shame the rest of the match is terribly basic outside of a couple of cool spots.

Rating: **
CAL SCALE – 0.5

Earl Hebner Vs Nick Patrick – Special Guest Referee Mick Foley

A referee match. On PPV. And Mini Flair isn’t even in it.

Cole talking about Earl: “HERE’S A MAN WHO IS EXTREMELY LOYAL TO THE WWF!”. A few years later he would be fired for selling merch without WWE’s consent :lmao.

:lmao I took my eye off the match for a second and saw Earl falling through the ropes and forgot there was a Ref Vs Ref match going on and assumed there was a ref bump in an actual match :lmao.

SPEAR BY EARL! Well, sort of. Not even close. But he wins anyway.

This was oddly entertaining. In a way. Prevents it being a flat out DUD at least lol.

Rating: 1/4*
CAL SCALE – 0

SARA BREAKS KAYFABE AND CALLS UNDERTAKER MARK.

Sean O’Haire & Chuck Palumbo Vs The APA

:mark: APA. And they are the tag team champions :mark:.

:lmao hilarious watching the buildup video with the APA rallying the troops and shit against the Alliance… and like, 90% of them are released/disappear within the next month or two.

TEDDY LONG IS THE REFEREE. TEDDY LONG SIGN IN THE CROWD.

Match starts off awesome with the APA beating the shit out of the WCW guys. Then it goes meh when Farooq is the FIP because the pace slows down and the WCW guys aren’t exactly brilliant in the ring. Hot tag to Bradshaw and things get FUN again.

CLOTHESLINE FROM HELL. APA win. Needed to be like, half as long and nothing but a brawl.

Rating: *
CAL SCALE – 0

X-Pac Vs Billy Kidman

X-Factor. Underrated group with an underrated theme song. Yeah I said it. Any faction with X-Pac and ALBERT has to be good. Justin Credible was always kinda just there.

Always makes me laugh that X-Pac was still getting booed during the Invasion. People really, really don’t like him. And I don’t know why. Guy is probably better than most people’s favourite wrestler. Casual fans at least.

X-Pac makes Kidman look like a shitty rookie by showing him up and wrestling circles around him basically… and he still gets booed :p.

Odd senton from X-Pac off the ropes. Kidman moves too, and X-Pac kinda falls in slow motion almost lol. Sweet X-Factor (the finisher, not the faction) counter by X-Pac.

Ha, Kidman counters the Bronco Buster with a foot to the balls.

KIDMAN WINS~! Brings the score up to 3-1 now. Fans cheer even though the WWF just lost a match. This was solid stuff.

Rating: **3/4
CAL SCALE – 1

TORRIE AND STACY TALKING ABOUT THEIR TITS AND ASSES.

OOOOOO STACE, YOU DO HAVE A FIRM ASS! (FAP FAP FAAAAAAP)

Raven Vs William Regal

Johnny Polo Vs Steve “Real Man” Regal.

Even REGAL gets a babyface reaction. Suck it, X-Pac :p.

:lmao “THIS INVASION STARTED TONIGHT WHEN CHAVO GUERRERO JR GOT A BIG VICTORY OF THE WWF’S SCOTTY 2 HOTTY” :lmao a BIG victory for Chavo Jr is beating Scotty :lmao.

“Will trade PS2 for a ride on Russian Space Shuttle” :lmao GOAT sign ever.

Match is really slow and dull. Regal really took his time to get into the grove in WWF I think. Outside of a few matches I don’t think he really got into the swing of things until like 02.

Tazz shows up and suplexes Regal, Raven hits the DDT and this is done. Thank fuck.

Rating: 3/4*
CAL SCALE – 0

The Big Show, Billy Gunn & Albert Vs Hugh Morris, Kanyon & Shawn Stasiak

SHOW GUNNS~!

ALBERT is IC champ. I remember those days :). Plus, he won it from KANE. Yeah, those fucking KANE VS ALBERT matches. :mark:

OMG MR PERFECT! MR PERFECT HAS RETURNED!!! No wait it’s just Stasiak’s theme. Because. I dunno.

TRIPLE BODY PRESS SLAM. LOOK AT THE POWER OF THE WWF. BLATANT ACKNOWLEDGEMENT OF STASIAK GETTING BLACKBALLED FROM THE WWF IN LATE 99 FOR BEING USELESS AND SHITTY AND A CUNT.

Albert is a one man ARSE KICKING MACHINE. With a giant head.

CHARLES ROBINSON FAN CLUB. Some amazing signs in the crowd.

CHARLES ROBINSON BEST HAIR IN THE BIZ. They just keep getting better :lmao.

:lmao Stasiak hits Sting’s finisher on Billy Gunn so Hugh Morris can pin him for the win, but the dumb bastard gets confused and is actually trying to pin Gunn himself WHILE MORRIS IS COVERING HIM :lmao.

WCW/ECW get the win but Big Show destroys everyone afterwards. 3-3 now, BUT Chavo got that BIG win on Heat earlier so technically I guess it could be 3-4 in favour of the Alliance! Booooo! Alliance suck! They not WWF!

This was mildly entertaining.

Rating: *
CAL SCALE – 0

THAT LITTLE GOB SHIT TAZZ. Regal pissed off + English swearing = :mark:.

Tajri Vs Tazz

Tajiri is Regal’s assistant or… something. And Tazz just screwed Regal out of a match. So Regal fires up Tajiri and good GOD would you really want Tajiri fucked off at you? He’d kick your face so hard… well you’d die. No fancy/funny lines there. HE’D MOTHERFUCKING KILL YOU.

I hope this only gets like 2 minutes. TAJIRI MINI-MATCHES :mark:.

First move of the match is a kick :mark:.

Tajiri kicks. Tazz suplexes. They fight on the mat MMA style.

Perhaps lasts longer than I would have liked (crazy I know), but :mark: this was fun. GREEN MIST. KICK TO THE FACE. TAJIRI IS GOAT.

Rating: **1/2
CAL SCALE – 1

:lmao BOB HOLLY is the big attraction in WWF New York. He beats up a fan wearing a WCW shirt. I THINK HE WAS A PLANT.

Jeff Hardy Vs RVD – WWF Hardcore Championship Match

:mark: Only 1 title gets defended at this show and it’s the hardcore title :mark:.

Oh man, how awesome was THAT? Jeff goes for a running cross body, RVD ducks and then hits a standing moonsault the moment Jeff crashes on the mat!

IRON MIKE SHARPE RULES. My god, these fucking signs man.

Great to see a bunch of crazy spots here that at the time weren’t over done to shit. Plus, helps that both RVD and Jeff were capable of doing them without fucking them up to hell :p.

Oh man, RVD getting back up after being powerbombed on the floor only to see Hardy on top of a fucking ladder is amazing. He nearly shits himself and runs into the ring out of the way :lmao. Then pushes the ladder over and DAMN Jeff crashes HARD on the fucking FLOOR.

VAN DAMINATOR~! Hardy falls into the pit of hell that is the giant random hole in the middle of the entrance ramp lol.

RVD being able to bounce on his head and fold himself up like a porn star certainly allows from some unique and sick looking bumps lol :).

Finish is… retarded as fuck. 5 Star Frog Splash onto Jeff, with the hardcore title belt on Jeff’s stomach. Which would do fuck all to Jeff and hurt RVD :lmao.

Aside from that, this is :mark:. One of my favourite hardcore title matches. Even JR says so. He also says he doesn’t know how many stars we’ll give it. Well, I’ll let you in on my STARS~! Jim :).

Rating: ***3/4
CAL SCALE – 4

Lita & Trish Stratus Vs Stacy Keibler & Torrie Wilson – Special Guest Referee Mick Foley – Bra & Panties Match

FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP.

FAP FAP.

FAP FAP FAP FAP FAP.

FAP.

FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP.

FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP FAP.

FAP FAP FAP FAP.

Rating: **
CAL SCALE – 0.5

The Undertaker, Kane, Steve Austin, Kurt Angle & Chris Jericho Vs DDP, Rhyno, The Dudley Boys & Booker T

As bad as the Invasion angle was on the whole, I just LOVED it at the time. Hell I’m still entertained AS FUCK watching it these days. It’s GOOD, it’s just not what it could have and SHOULD have been. I accept that and just take it for how it is.

The Austin “return” was fucking EPIC. I wasn’t even a fan of the guy at this time (in 2001 when I saw it as it happened obviously), but damn, even I was marking out like fuck for it. When he ran in and just fucking DESTROYED the entire Alliance was epic. Oh, and how GREAT was that backstage motivation speech segment with FREDDIE BLASSY? GOAT Old Man. Always loved when he did voice overs for PPV videos too.

Hearing Stephanie McMahon announced as the owner of ECW is hilarious. Though I wouldn’t mind going EXTREME with STEPHANIE FAP FAP.

JR on Booker T: “HE’S NO RIC FLAIR, HE’S NO STING”. I 100% agree with the Flair comment… but Sting? I’d say they are about even in terms of sucking :p. Though Sting is infinitely more popular and DOES have those great Vader matches that make Booker T’s best matches look like Booker T’s worst matches.

DAT ANGLE POP. Still can’t believe they turned him heel when he was SO HOT at the time. Then the revealed it was planned and he was helping the WWF. And remained heel still. WHAT?

A brawl erupts before Austin can even get out from behind the curtain, when Undertaker charges after DDP. 10 MAN FIGHT to start this match off :mark:.

BUBBA fucking eats a huge punch from Austin and takes an awesome bump off the apron. BUBBA~!

They (announcers) bring up that Jericho stormed into Vince’s office and begged to be on Team WWF to prove his loyalty. Interesting thought, who could have been on the team instead of Jericho at the time? Big Show so they could have a GIANT (after all he was in the Survivor Series one)? Can’t think of anyone else tbh. HHH and Benoit were injured, Rock wasn’t available to return quite yet due to HOLLYWOOD.

Did we ever get a Bubba Vs Undertaker match? Because they have a small interaction during this match and they looked to have potential together. I only remember tags and the handicap “let’s kill Paul bearer” match.

Man, this might have the single longest Babyface Shine Period of ANY match ever lol. Team WWF absolutely dominate for what seems like forever. But a good forever because this never gets dull or boring and watching all the WWF guys get tagged in and cause shit is :mark:.

Just when you think Team WCW are gonna start their control segment, someone new gets tagged on and runs over the Alliance lol. OVERHEAD BELLY TO BELLY on Bubba looks awesome. BUBBA seems to be the best guy on his team in this match lol. Certainly the guy doing shit I remember and feel the need to mention.

Kurt Angle ends up being the guy that the Alliance control. Which is somewhat surprising. Probably should have been Jericho imo. LOL, Angle can’t escape a headlock from DDP. DDP IS TEH BESTESTEST TECHNIKALS WRASSLER EVA!

Eventually Undertaker gets fucked off and charges in after DDp while the refee is just like “Hey guys, can we like, go back to a normal tag match now please? Pretty please?”

Everyone charges in now, and it spills to the outside and we gets some :mark: super fun 5 on 5 brawling all over the place. LAST RIDE TO CHARLES ROBINSON.

DDP and Undertaker fuck off into the crowd somewhere. Hmmm… Undertaker takes out a referee and spends a crazy amount of time brawling in the crowd? What it is, WM 17? :p

CHOKESLAM TO D-VON THROUGH THE ANNOUNCE TABLE!!! MONITOR TO THE FACE OF KANE!!! DOUPLE SUPLEX THROUGH THE ANNOUNCE TABLE!!! KANE IS DONE!!!

RHYNO THROUGH A TABLE! RHYNO THROUGH A TABLE! JERICHO JUST THREW HIMSELF OFF THE APRON AND RHYNO AND THEY WENT THROUGH A TABLE!

This leaves us with Booker T and Angle in the ring. Austin apparently has fucked up his knee, but for some reason nobody brings it up. Like, AT ALL.

Bubba and Booker try to double team Angle in the ring, but those MOVES~! of Angle save him for the time being.

Vince throws the WWF title belt into the ring for Angle, but Shane grabs it first and takes out Vince! ANGLE SLAM TO BOOKER! THE ANKLE LOCK! BOOKER IS TAPING BUT THERE IS NO REFEREE! AUSTIN BRINGS ONE INTO THE RING… THEN OMG!!! OMG!!! STUNNER TO ANGLE! WHAT THE HELL IS GOING ON?!?!? AUSTIN JUST TURNED HIS BACK ON THE WWF! AUSTIN JUST SCREWED US ALL!!!

:eek: Austin turned on the WWF! SHOCKING finish to say the least. The Alliance has beaten the WWF! Great match. Lasts forever but never drags or feels THAT long. Good stuff overall and I likes it a lot. Not as good as the Survivor Series match is (based on memory), but still one hell of a 10 man tag to really kick-start the Invasion.

Rating: ***3/4
CAL SCALE – 4

Overall CAL SCALE – 11

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *